Vývoj řeči u dětí předškolního věku.

Barbora Hrzánová nahrála logopedické pohádky

Audiokniha vyšla v pátek 7. listopadu 2014 na 2CD. Ilona Eichlerová a Jana Havlíčková vytvořily dětem blízké pohádkové příběhy, a to na nejčastěji procvičované skupiny hlásek. „Nejvhodnějším textem pro děti jsou pohádky. Pracujeme přes dvacet let jako logopedky a takový materiál určený dětem předškolního a mladšího školního věku nám prostě chyběl, tak jsme si ho musely vytvořit“, upřesňují s úsměvem ke své knize Logopedické pohádky obě autorky.
Téma:

Logopedie prakticky

Ve druhé části série se budeme věnovat praktickému nácviku artikulace. Před čtením se prosím podívejte také na první, teoretickou část.
Téma:

Vývoj řeči předškolních dětí

Logopedie je nauka o vývoji a poruchách mluvené řeči a nápravně výchovná péče o mluvní projev člověka. Mluvní projev je však nerozlučně spjat s vnímáním a rozuměním řeči druhých. Logopedie je v podstatě vštěpování a upevňování správných mluvních vědomostí, dovedností a návyků. Někdy je zapotřebí i odborné péče foniatrické nebo spolupráce s ORL.
Téma:

Ontogeneze řeči

Ontogenetický vývoj řeči (vývoj řeči, ontogeneze řeči) zahrnuje vývoj řeči jedince během jeho života. Znalost vývoje řeči u zdravých dětí je podstatná pro logopedickou praxi, která se zabývá rozvojem řeči u dětí s různými obtížemi v komunikačních schopnostech.
Téma:

Jak podpořit rozvoj řeči dítěte

Měli bychom si uvědomit jeden důležitý fakt a to, že dítě se svoji mateřskou řeč neučí tak, jako se později učí cizí jazyky.
Téma:

K rozvoji řeči potřebují děti kvalitní podněty

K rozvoji řeči potřebují děti kvalitní podněty, říká logopedka Dana Kutálková, se kterou jsme si povídali o dětské mluvě.
Téma:

Opožděný vývoj řeči

Do jednoho roku života dítěte, je zcela přirozené, že dítě nemluví. Toto období se nazývá fyziologická nemluvnost. Od prvního roku života dítěte začíná vlastní vývoj řeči. Dítě tak používá jednoduchá jednotlivá slova (např.mama, tata, bác,baba, haf, apod.), která mívají význam celé věty. Někdy se může stát, že se vývoj opozdí a i přesto, že je dítě zdravé (tedy slyší, není mentálně retardované, není postižena hybnost ani řečové orgány, dítě reaguje na podněty z okolí gesty, mimikou – mluvíme o tzv. prodloužené fyziologické nemluvnosti. V takovém případě je důležité zjistit, zda se tento jev nevyskytuje v rodině. Často se stává, že se tento typ nemluvnosti objevuje v rodinách opakovaně a to častěji u chlapců než u děvčátek.
Téma:

Vývoj dítěte od narození do šesti let: Řeč

Níže uvedený popis vývojových fází je pouze orientační, protože každé dítě má své vlastní vývojové tempo. Odchylky jsou proto poměrně obvyklé a většinou zcela normální.
Téma:

Breptavost

Breptavost, na rozdíl od koktavosti, nepůsobí dítěti žádné psychické a komunikační potíže. Řeč je enormně rychlá, artikulace nedbalá, často dítěti z těchto důvodů není rozumět. Mnohdy děti v předškolním věku napodobují mluvní vzor překotné řeči rodičů nebo sourozenců. Jestliže je zrychlení tempa řeči výrazné a dítě ho nezvládá, mohou se objevit projevy podobné jako u koktavosti:
Téma:

Koktavost

Koktavost je porucha plynulosti řeči, patrná především v dialogu.
Téma:

Opožděný vývoj řeči

Jestliže dítě výrazně zaostává ve svém řečovém vývoji ještě ve třech letech, pak se zřejmě jedná o opožděný vývoj řeči, který může mít různé příčiny a pravděpodobně již vyžaduje speciální logopedickou péči.
Téma:

Vývoj řeči

Vývoj řeči nelze odlišit od vývoje ostatních schopností člověka. Není proto možné rozvíjet dětskou řeč na úrovni, která by měla odpovídat věku, pokud celkový vývoj všech schopností a dovedností dítěte neprobíhá tak, jak bychom si představovali a přáli.
Téma:

Z dětského světa mizí říkadla a zpěv. A je to škoda.

Podle klinické logopedky Kateřiny Slezákové jsou právě lidové písničky a říkadla tím správným nástrojem k rozvíjení dětské řeči. Pokud je nahradíme reprodukovanou hudbou a děti posadíme k televizi nebo k počítači, jejich řečový vývoj tím trpí.
Téma:

If you are looking for a detailed threshold guide, try these sites: www.wonderful-prague.com