školství

KAMBERSKÝ: Lenošné děti a chybějící inženýři

Chlívek se omlouvá. Nabídne jen ochutnávky věcí, které vyžadují násobně vetší prostor k rozboru. Autor doufá, že se k nim jednou dostane. První otázka je zatím takřka neviditelná – český průmysl roky naříká, jak jsou studenti líní studovat „těžké“ obory, jak scházejí techničtí inženýři, zatímco religionistů a historiků výtvarného umění máme nadbytek.

Chládek: Škola povinně od pěti. A rodina čím dál zbytečnější

Komentář Martina Fendrycha: Stát čím dál víc přebírá roli rodiny, otce a matky. A rodiče si na to zvykají - výchovu svých dětí ochotně přehodí na školu, na stát, a vyžadují ji po něm. Tragické.
Téma:

Tři kameníci a škola

Chcete, aby vaše děti, až budou dospělé, dělaly práci, která je nebaví? Ne? A co pro to děláte?

O tituly nejde

O sítích v malém českém rybníku a zatuchlých loužích. O nerovnosti a elitách, špatném původu a sociálních bariérách. O tom, jak zlepšit vzdělání a jak hodnotit vědu. Rozhovor s biochemikem Janem Konvalinkou, prorektorem Univerzity Karlovy, členem Učené společnosti a badatelem z Ústavu organické chemie a biochemie Akademie věd.

If you are looking for a detailed threshold guide, try these sites: www.wonderful-prague.com