slovní zásoba

Barbora Hrzánová nahrála logopedické pohádky

Audiokniha vyšla v pátek 7. listopadu 2014 na 2CD. Ilona Eichlerová a Jana Havlíčková vytvořily dětem blízké pohádkové příběhy, a to na nejčastěji procvičované skupiny hlásek. „Nejvhodnějším textem pro děti jsou pohádky. Pracujeme přes dvacet let jako logopedky a takový materiál určený dětem předškolního a mladšího školního věku nám prostě chyběl, tak jsme si ho musely vytvořit“, upřesňují s úsměvem ke své knize Logopedické pohádky obě autorky.
Téma:

Logopedie prakticky

Ve druhé části série se budeme věnovat praktickému nácviku artikulace. Před čtením se prosím podívejte také na první, teoretickou část.
Téma:

Vývoj řeči předškolních dětí

Logopedie je nauka o vývoji a poruchách mluvené řeči a nápravně výchovná péče o mluvní projev člověka. Mluvní projev je však nerozlučně spjat s vnímáním a rozuměním řeči druhých. Logopedie je v podstatě vštěpování a upevňování správných mluvních vědomostí, dovedností a návyků. Někdy je zapotřebí i odborné péče foniatrické nebo spolupráce s ORL.
Téma:

Ontogeneze řeči

Ontogenetický vývoj řeči (vývoj řeči, ontogeneze řeči) zahrnuje vývoj řeči jedince během jeho života. Znalost vývoje řeči u zdravých dětí je podstatná pro logopedickou praxi, která se zabývá rozvojem řeči u dětí s různými obtížemi v komunikačních schopnostech.
Téma:

Jak rozvíjet řeč u batolat

Průměrné 24m dítě má aktivní slovní zásobu 10-250slov (spodní hranice širší normy a vrchní hranice širší normy). V tomto věku je stále fyziologická i úplná nemluvnost (zejména u chlapců). V tomto věku by však každé dítě mělo být již velkou pasivní slovní zásobu. Děti znají názvy spousty předmětů, lidí, zvířátek atd., a hlavně nemají problém s porozumění v běžné řeči a zvládají dvojsložkové pokyny typu: dej kostku na stůl, přines si z chodby botiček, sedni si na židli atd.
Téma:

Jak podpořit rozvoj řeči dítěte

Měli bychom si uvědomit jeden důležitý fakt a to, že dítě se svoji mateřskou řeč neučí tak, jako se později učí cizí jazyky.
Téma:

K rozvoji řeči potřebují děti kvalitní podněty

K rozvoji řeči potřebují děti kvalitní podněty, říká logopedka Dana Kutálková, se kterou jsme si povídali o dětské mluvě.
Téma:

Vývoj dítěte od narození do šesti let: Řeč

Níže uvedený popis vývojových fází je pouze orientační, protože každé dítě má své vlastní vývojové tempo. Odchylky jsou proto poměrně obvyklé a většinou zcela normální.
Téma:

Koktavost

Koktavost je porucha plynulosti řeči, patrná především v dialogu.
Téma:

Opožděný vývoj řeči

Jestliže dítě výrazně zaostává ve svém řečovém vývoji ještě ve třech letech, pak se zřejmě jedná o opožděný vývoj řeči, který může mít různé příčiny a pravděpodobně již vyžaduje speciální logopedickou péči.
Téma:

Vývoj řeči

Vývoj řeči nelze odlišit od vývoje ostatních schopností člověka. Není proto možné rozvíjet dětskou řeč na úrovni, která by měla odpovídat věku, pokud celkový vývoj všech schopností a dovedností dítěte neprobíhá tak, jak bychom si představovali a přáli.
Téma:

If you are looking for a detailed threshold guide, try these sites: www.wonderful-prague.com