nadané děti

Volnost, samostatnost, spolupráce a kreativita

RNDr. Jarmila Bavlnková vystudovala Přírodovědeckou fakultu MU v Brně, obor matematika – chemie. Ve školství působí devětadvacátý rok – nejprve jako učitelka druhého stupně ZŠ, potom devatenáct let jako zástupkyně ředitele a nyní od 1. 7. 2012 jako ředitelka na ZŠ a MŠ Křídlovická v Brně.
Téma:

Typické projevy chování nadaných dětí - jak můžeme nadané dítě poznat?

Každé dítě je individualita a to platí o všech dětech, tedy i těch, které dosahují v určité kognitivní (poznávací) oblasti nadprůměrné schopnosti. Přesto se ukazuje, že rozumově nadané děti mohou mít jisté společné projevy chování, které souvisí s jejich rozvinutými rozumovými schopnostmi. Ne všechny nadané děti však poznáme podle níže jmenovaných charakteristik. Je řada nadprůměrně nadaných dětí, jejichž schopnosti nejsou rovnoměrně rozloženy či rozvinuty, a tomu odpovídají i jejich typické projevy chování, které také nesou nádech určité nerovnoměrnosti a kolísavosti. Jsou však i nadané děti, které je téměř nemožné identifikovat pouze na základě pozorovatelného chování (např. děti s poruchou učení, děti s poruchou chování, děti školsky neprospívající a další), protože jejich skutečné schopnosti bývají maskovány a kompenzovány zmíněným více či méně závažným handicapem. Zejména v těchto případech je nutná cílená psychologická diagnostika a školní opatření, aby se tak umožnila odpovídající náprava handicapu a optimální rozvoj schopností.
Téma:

If you are looking for a detailed threshold guide, try these sites: www.wonderful-prague.com