komunikace

7. Závěr

V rámci tohoto programu bylo proškoleno 427 žáků prvního stupně Základní školy v Roztokách u Prahy. Jednalo se o kompletní proškolení prvního stupně. Z tohoto počtu pouze dva žáci odmítli se aktivně zúčastnit při aktivitách programu, přesto však trvali na tom, že budou alespoň pasivně přihlížet. Z těchto proškolených 427 žáků ZŠ Roztoky u Prahy byli:
Téma:

Soutěž o mobily – pro děti a studenty!

Jak jste na tom se znalostmi Facebooku a dalších sociální sítí? Víte jak se bránit kyberšikaně? Jak se nedostat do závislosti na internetu? Vyzkoušejte si krátký online kvíz na webu www.KPBI.cz - zkuste správně odpovědět na 20 otázek a dostanete se do měsíčního slosování o chytrý mobilní telefon od společnosti Microsoft. Soutěž trvá do 15.11.2015.
Téma:

České děti patří mezi nejvíce ohrožené riziky na internetu

BRUSEL Česká republika patří podle studie Evropské unie spolu s Estonskem, Litvou a Švédskem k zemím, kde jsou děti nejvíce ohroženy rizikovým obsahem internetu. Asi dvě třetiny z nich se již setkaly na internetu s pornografií, šikanou nebo zneužitím osobních dat.
Téma:

Desatero pro ochranu dětí na internetu

Většina dětí v České republice má přístup na Internet, doma nebo ve škole. Surfují, emailují, chatují a hrají online hry, přičemž neskrývají své osobní údaje: emailové adresy, fotografie nebo dokonce i telefonní čísla. Z toho důvodů je vzdělávání dětí o bezpečném a odpovědném chování na internetu velmi důležité. Zde je deset tipů, jak mohou rodiče své děti na webu chránit:
Téma:

Co má společného SEAL a výchova dětí? Část 1/2

Nedávno se mi do ruky dostala velice zajímavá kniha – rady rodičům dětí od bývalého člena amerických speciálních jednotek SEAL. Zpočátku jsem k tomu přistupoval s dosti velkou nedůvěrou a asi tušíte proč. Nemám rád takový ten vojenský spartánský přístup, kdy pyžamo musí být složené do komínků a na stěně visí nástěnka s programem dne ;-)
Téma:

Jak posilovat psychickou odolnost dítěte

Po nástupu do školy se dítě setkává s nároky školního systému, který po něm požaduje prokázání určitého výkonu, musí se také vyrovnat s autoritou učitelů a obhájit své místo mezi vrstevníky. Všechny tyto skutečnosti mohou podlomit, ale také posílit jeho psychickou odolnost…
Téma:

Aj samostatnosť má hranice

Problém, ktorý sa týka nejednej rodiny. Jedno z detí akoby sme ani nevedeli, že máme, a to druhé treba viesť stále doslova za ruku. Pri všetkej tej pozornosti, upretej na to nesamostatnejšie, zrazu zistíme, že to druhé – samostatné nám akoby unikalo „medzi prstami“. Nevieme nič o jeho pocitoch, potrebách, zážitkoch. Vtedy je načase si uvedomiť, že sme možno nesprávne sústredili svoju pozornosť a často aj lásku len na jedno dieťa a úplne pozabudli na to druhé. Nechceme ho predsa za jeho samostatnosť a šikovnosť „trestať“ svojou nevšímavosťou.
Téma:

Co nezkazit na výchově pětiletých?

Zatímco návodů, jak vychovávat kojence a batolata najdete všude dost stejně jako článků o tom, co platí na puberťáky, děti kolem pěti šesti let jakoby vychovávat nebylo třeba. Narazit na radu týkající se tohoto věku je mnohem těžší, byť v knihách by se pár nápadů našlo.
Téma:

Volnost, samostatnost, spolupráce a kreativita

RNDr. Jarmila Bavlnková vystudovala Přírodovědeckou fakultu MU v Brně, obor matematika – chemie. Ve školství působí devětadvacátý rok – nejprve jako učitelka druhého stupně ZŠ, potom devatenáct let jako zástupkyně ředitele a nyní od 1. 7. 2012 jako ředitelka na ZŠ a MŠ Křídlovická v Brně.
Téma:

Svobodná vůle, nebo rozmar?

Snažíte se dát dítěti volnost, aby se naučilo samo rozhodovat? To je dobře, jen nezapomínejme, že příliš zodpovědnosti dítěti vůbec nemusí prospět.
Téma:

Jak vést dítě k samostatnosti

Také se vaše batole dostalo do stadia, že si chce spoustu věcí vyzkoušet samo? Jeho „já sám“ nebo „já sama“ je u vás na denním pořádku? Věřte, že je to zcela přirozené. Dítě si začíná uvědomovat svoji osobnost, svoje „já“. Pro rodiče to znamená jediné: obrnit se trpělivostí a své dítě na jeho cestě k samostatnosti všemožně podporovat. Úplně snadný úkol to není…
Téma:

Neumetejme dětem cestičky...

...říká o výchově psycholog Jan Híreš. Jsou dnešní děti nezvladatelné, bezohledné a bezcitné? Jak poznáme, že náš výchovný styl je správný? Podle psychoterapeuta a vedoucího rodinné a manželské poradny Jana Híreše, který sám vychoval čtyři syny, je důležité dětem nic příliš neulehčovat, být k nim otevřený a hlavně mít je rád, ať už jsou vlastní nebo ne.
Téma:

Barbora Hrzánová nahrála logopedické pohádky

Audiokniha vyšla v pátek 7. listopadu 2014 na 2CD. Ilona Eichlerová a Jana Havlíčková vytvořily dětem blízké pohádkové příběhy, a to na nejčastěji procvičované skupiny hlásek. „Nejvhodnějším textem pro děti jsou pohádky. Pracujeme přes dvacet let jako logopedky a takový materiál určený dětem předškolního a mladšího školního věku nám prostě chyběl, tak jsme si ho musely vytvořit“, upřesňují s úsměvem ke své knize Logopedické pohádky obě autorky.
Téma:

K rozvoji řeči potřebují děti kvalitní podněty

K rozvoji řeči potřebují děti kvalitní podněty, říká logopedka Dana Kutálková, se kterou jsme si povídali o dětské mluvě.
Téma:

Opožděný vývoj řeči

Jestliže dítě výrazně zaostává ve svém řečovém vývoji ještě ve třech letech, pak se zřejmě jedná o opožděný vývoj řeči, který může mít různé příčiny a pravděpodobně již vyžaduje speciální logopedickou péči.
Téma:

Z dětského světa mizí říkadla a zpěv. A je to škoda.

Podle klinické logopedky Kateřiny Slezákové jsou právě lidové písničky a říkadla tím správným nástrojem k rozvíjení dětské řeči. Pokud je nahradíme reprodukovanou hudbou a děti posadíme k televizi nebo k počítači, jejich řečový vývoj tím trpí.
Téma:

Stránky

If you are looking for a detailed threshold guide, try these sites: www.wonderful-prague.com