agrese

6. Realizace programu - praktická část

Tato část definuje jednak jednotlivé role v rámci realizačního týmu, skladba programu, ale také pomůcky, které jsou doporučené použít.
Téma:

5. Teoretická část programu

Pro pochopení teoretického základu systému, na kterém je postaven tento program, je nutné se blíže seznámit s následujícími termíny:
Téma:

Co má společného SEAL a výchova dětí? Část 1/2

Nedávno se mi do ruky dostala velice zajímavá kniha – rady rodičům dětí od bývalého člena amerických speciálních jednotek SEAL. Zpočátku jsem k tomu přistupoval s dosti velkou nedůvěrou a asi tušíte proč. Nemám rád takový ten vojenský spartánský přístup, kdy pyžamo musí být složené do komínků a na stěně visí nástěnka s programem dne ;-)
Téma:

"Blbněte" se svými dětmi, budou v životě úspěšnější

Nedávno jsem se začetl do článku „The importance of rough-housing with your kids“, který vyšel na serveru The Art of Manliness. Protože mne zaujal a protože se svými dcerkami „blbnu“ podobným způsobem, dovolte mi zde shrnout jeho hlavní myšlenky.
Téma:

Samostatnost dětí při nebezpečných situacích

V minulém článku jsem kromě jiných témat zmínil i maximální samostatnost dětí jako jeden z cílových stavů, které bychom jako rodiče měli u svých ratolestí dosáhnout. A teď nehovořím o finanční samostatnosti, ale o samostatném chování v případě nebezpečných situací, jako je například požár v domě, případně pokud se dítě ztratí v nákupním centru či ve městě.
Téma:

Poruchy chování u dětí předškolního věku

Problémové chování předškoláků a jejich emocionální problémy jsou tématem, na něž ani odborníci nemají jednotný názor.
Téma:

Agrese vůči pedagogům narůstá. A to i ve školce

Napadání učitelek, poškozování vybavení nebo krádeže, to trápí některé školky. Ve výroční zprávě České školní inspekce se dočteme, že už v mateřských školách se řeší problémy s rizikovým chováním dětí. Napadání učitelek, poškozování vybavení nebo krádeže, to trápí některé školky.
Téma:

Kdy zajít k odborníkovi s dítětem v předškolním věku

Snad v žádném věku nejsou mezi dětmi tak velké a viditelné rozdíly jako právě v období předškolního věku a docházky do mateřské školy. Rodiče si jistě často kladou otázku, zda je jejich dítě v pořádku a „normální“ nebo zda by nebylo vhodné zajít k odborníkovi nebo případně dítě nějak vývojově „popostrčit“. Všichni v podstatě vědí, že děti vzájemně srovnávat nemáme, ale téměř nikdo se tomu srovnávání neubrání. Cílem tohoto článku je podat rodičům určitý přehled situací, ve kterých by cesta k odborníkovi měla být samozřejmostí a zároveň popsat projevy, které, ač se nám nemusí líbit, jsou zcela normální.
Téma:

Agresivita u dětí

Odkud se bere násilí, zlo a agresivita? Dnes a denně jsme svědky násilí v televizi, v rádiu, v časopisech a knihách, všude kolem sebe. Již malé děti jsou k sobě plné zvůle, vzteku, násilí a agrese. Školy se stávají pro všudypřítomnou agresi jámou lvovou a učitelé krotiteli špatných návyků svých svěřenců. Věřit, že agresivita nemá příčiny, by znamenalo myslet, že je iracionální a není neodvratná. Tak tomu však není. Leda u těch, kteří se s ní smíří a hlavně u těch, kteří ji používají. Takže je důležité pranýřovat přizpůsobení se násilí, jež se šíří zákeřně jako droga.
Téma:

Jak vychovávat předškoláka

Je sice už mnohem rozumnější a samostatnější než batole, ale stále ještě propadá záchvatům vzteku, je agresivní a neumí se ovládat. Jak zvládnout výchovu předškoláka?
Téma:

Smích a posměch

Nedá mi to, abych nezačal osobní vzpomínkou. Já od malička kulhám. Obecný laický úsudek byl, že bych chodil líp, kdybych si dával na chůzi větší pozor. Musím říct, že děti se mi ani moc nesmály.

Jak srovnat dítě

Viděla jsem kdysi povedenou reklamu na kondomy. Pohledný muž nakupuje v supermarketu se svým tří nebo čtyřletým synkem. Dítě má svou představu o vhodném obsahu košíku a souboj otce a syna vrcholí vřeštícím a kopajícím klukem uprostřed rozházeného zboží. Pohoršlivé pohledy spolunakupujících, zoufalý výraz tatínka – a kýžená reklama.
Téma:

Jak na malé vzteklouny?

Vztek patří mezi základní emoci, která je součástí našich životů a byla popsána před několika tisíci lety. Menší část „dětského výbuchu“ se přisuzuje uvolnění nahromaděné energie z frustrace a větší část je namířená účelově proti nám – dospělákům.
Téma:

Hněv a vztek spolu souvisí a jak na ně

Jeden a půlletý Honzík si staví komín z kostek. Když se pokouší dát čtvrtou kostku na ostatní a nedaří se mu to, tak naštvaně shodí komín rukou a vše doprovodí patřičným křikem. Tatínek, který si vedle něj v klidu četl noviny, se lekne a vrazí klukovi facku. Pak ještě nezapomene dodat: „Nevztekej se! Když to neumíš, tak to nedělej!“ Ale byl to opravdu vztek? Proč se tak Honzík naštval? A co teprve tatínek?
Téma:

Máme se bát vlastních dětí? Aneb nejčastější důvody agrese

Stěžují si na něj snad všude; ve školce napadá kamarády, nerozpakuje se nakopnout i paní učitelku, kterou dříve zbožňoval, babičku bouchá hračkami a nová partnerka jeho otce ho nesnáší. Vcelku hodný kluk začíná připomínat chuligána z Bronxu.
Téma:

Odtržení od maminky aneb začleňování dítěte do kolektivu

Známe to všichni: poprvé se má dítě odtrhnout od maminky a nastávají obavy. Jak to zvládne? Zvládne to vůbec? Co ostatní děti, bude si s nimi hrát? Nebudou mu ubližovat? Jak rychle si asi zvykne?
Téma:

Stránky

If you are looking for a detailed threshold guide, try these sites: www.wonderful-prague.com